Een Caipirinha teveel.... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Menno Dommelen - WaarBenJij.nu Een Caipirinha teveel.... - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Menno Dommelen - WaarBenJij.nu

Een Caipirinha teveel....

Door: Menno

Blijf op de hoogte en volg Menno

05 Oktober 2009 | Brazilië, Brasilia

Het is weer begonnen. Zuid-Amerika of beter nog Brazilie. De plek waar het allemaal begint. Na een lange en niet al te makkelijke vlucht van Amsterdam-->Madrid-->Sao Paolo. Zittend naast een tientonner die amper in haar stoel paste en waar een extra lange gordel voor aan te pas moest komen. Ben ik gevlogen met Iberia in mijn mening toch een wat primitief vliegtuig namelijk geen films tijdens de vlucht. Misschien ben ik verwend maar dat verwachten ik toch wel.Een leuk detail.. In geval van nood geen reddingsvesten aan boord. De bedoeling is dat je de zitting van je stoel er uit sloopt en daarmee uit het vliegtuig springt. Dat zou werken als een soort vlot. Lijkt me niet echt vertrouwd.
Ook de eerste woorden spaans zijn gevallen. Verder als tu hable inglis? kwam ik nog niet maar ze begrepen het wel en zo kon ik net op tijd de gate vinden voor mijn vlucht naar sao paolo. Ik lande namelijk op terminal 4 en moest op 1 weer vertrekken dat betekende een irritant ritje met de metro.
Eenmaal aangekomen in Sao Paolo, ingecheckt in een hotel vlakbij het vliegveld. Ceaser Palace de naam en uitstraling doet je meer denken aan een hotel in Las Vegas. Een nacht een kleine luxe. Ik, sarah-Jane en een jongen die overal een sleutel voor heeft ;)

Iguassu Falls
Aangekomen in ons hostel met de naam Natura. Super relaxed, een beetje afgelegen maar vlakbij de watervallen. De Iguassu watervallen liggen op de grens met Brazilie, Argentinie en Paraguay. De eerste dag zijn we de Braziliaanse kant wezen verkennen. En echt waar het is helemaal te gek. In totaal 275 watervallen en zo fucking groot. Echt indrukwekkend. Ik kan het niet uitleggen je moet er zijn geweest om het te begrijpen. Na deze vermoeiende dag zijn we uitgenodigd voor een BBQ bij het hostel. En het eten is super lekker. Een van de lekkerste maaltijden die ik in lange tijd gehad heb. Sorry Mam, maar het is echt zo. Wat het was weet ik allemaal niet. Maar de gevulde kip was legendarisch. Dag 2, de Argentijnse kant. Ik moet zeggen van de Braziliaanse kant zie je meer een overzicht van de watervallen. Bij de Argentijnse kant sta je er dichter boven op en dan pas merk je de kracht die er achter zit. Ik raad aan om eerst de Braziliaanse kant te doen en dan pas de Argentijnse en zorg dat je eindigt met de garganta del diablo. Een woord... Godverdomme... Tering zeg wat is dit te gek. Je moet het zien om het te begrijpen.
Die avond tijd voor een fiesta. We zijn de hele dag opgetrokken met een groep meiden uit Nieuw Zeeland en hebben met hun de halve avond de salsa gedansd. Ik moet toegeven ben niet echt een natuur talent. We hebben meteen ook de eerste Caipirinha geproefd. Een typisch Braziliaans drankje van ijs, limoen, suiker en heel veel sterke drank. Het is laat geworden. Dat is zeker. Ik ben vanochtend wakker geworden met hoofdpijn dus dat zegt genoeg.
Kortom een Caipirinha teveel.
Vandaag vertrekken we naar salvador. Daar zal het volgende verslag vandaan komen.
Ik wens jullie het beste hier vanuit het zonnige Brazilie;)

Menno

ps. de fotos volgen die kan ik hier niet uploaden

  • 05 Oktober 2009 - 15:51

    Marco En Kitty:

    Jaja,het begin is weer gemaakt en de toon gezet,haha.En wederom in gezelschap van verschillende mensen.Laat Menno maar los!!!!!!!Brazilie staat ook nog steeds op ons lijstje,dus het zal er ook wel een keer van komen,als ik dit zo lees.
    Nu op naar Salvador,en we reizen gewoon on-line met je mee.Geniet,dan doen wij dat ook van jou verhalen.Groetjes Marco en Kitty

  • 06 Oktober 2009 - 14:21

    Susan:

    "Je moet het zien om het te begrijpen."

    Ik begrijp het helemaal!!! Niet alleen de watervallen, ook de vliegreis, het primitieve vliegtuig, de lekkere maaltijden en locale drankjes. Allemaal gewoon geweldig!
    Ennuh toch jammer dan dat we geen Salsales hebben gedaan, had je nu je moves kunnen showen ;)! Maar een half jaartje daar doet wonderen!

    Kijk nu al uit naar je volgende verhaal :D!

    X Susan

  • 09 Oktober 2009 - 12:32

    Anita:

    alles goed verlopen zie ik n kleinigheidje blijf je houden geniet er van en weer tot horens

  • 16 Oktober 2009 - 20:06

    Anouk:

    Geniet ervan Mennoss!!!!

    xxx

  • 16 November 2009 - 11:43

    Jim:

    veel plezier daar nog jonge en van de vrouwen afblijven daar he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Menno on the Move

Recente Reisverslagen:

17 November 2009

Rio....!!!!

05 November 2009

Blauwe plekken, kneuzingen & altijd blijven lachen

16 Oktober 2009

Salvador de Bahia

05 Oktober 2009

Een Caipirinha teveel....

28 Augustus 2009

Bijna "on the move"
Menno

Actief sinds 28 Aug. 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 9508

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2009 - 03 April 2010

Menno on the Move

Landen bezocht: